Cum securizezi munca la distanță în cinci pași eficienți

Cum securizezi munca la distanță în cinci pași eficienți 5.00/5 (100%) 1 vote

munca la distanță

Securitatea datelor companiei trebuie să fie o prioritate în 2021. De ce? Pentru că odată cu munca la distanță, poate avea o serie de vulnerabilități care vor fi exploatate la maxim de atacatorii cibernetici.

Angajații care lucrează de la distanță sunt susceptibili atacurilor digitale, iar atunci când nu dispun de cunoștințe, echipamente și soluții de securitate dedicate, îți pot supune afacerea unor pierderi majore.

Iată 5 recomandări pentru a-ți securiza munca la distanță – pentru angajatori:

  1. Securizează comunicarea de date în munca la distanță printr-un VPN dedicat ( rețea virtuală privată)

Pentru munca la distanță, este recomandat ca angajații să utilizeze echipamentele IT și software-urile furnizate de companie, iar conexiunea la rețeaua acesteia să se facă prin VPN. Conexiunea prin VPN este indicată deoarece aduce un grad mare de securitate, criptând traficul care intră în rețeaua de internet (pentru ca surse exterioare să nu poată vedea ceea ce faci pe internet) și blocând accesul traficului malițios.

Pentru ca angajații să știe cum să utilizeze echipamentele IT în condiții de siguranță, trebuie instruiți în acest sens. Iar în cazul în care un dispozitiv este pierdut sau furat, este nevoie ca firma să implementeze anumite proceduri pentru dezactivarea de la distanță a accesului pe acel dispozitiv.

  1. Stabilește cum accesează angajații datele companiei, atunci când lucrează de la distanță

În cazul telemuncii, este nevoie de o procedură clară privind accesarea resurselor și a datelor companiei, – de exemplu, cine are acces la fișierele comune și cum le accesează. În cazul unor incidente de securitate, trebuie stabilite proceduri în acest sens (de ex.: se contactează o firmă specializată de IT, pentru o analiză și pași de urmat ca răspuns la incidentul de securitate apărut).

Pot exista situații în care angajatul accesează un folder comun din cadrul unei rețele vulnerabile, care poate pune în pericol datele companiei. De aceea, recomandăm evitarea muncii pe dispozitivele personale ale angajaților (dacă acestea nu au instalate soluții de securitate IT).

  1. Fă un update periodic la Windows și la aplicațiile utilizate

Update-urile constante scad riscul de compromitere a echipamentelor IT, asigură protecție și suport tehnic, fiind la zi cu cele mai noi riscuri cibernetice apărute în spațiul digital.

ℹ Bitdefender anticipează într-un raport global faptul că în 2021 vom asista la campanii de atacuri cibernetice din ce în ce mai dese și mai agresive.

  1. Protejează comunicarea online prin software-uri securizate de videoconferință, chat sau cloud

Se recomandă comunicarea și colaborarea cu angajații prin echipamente IT performante și software-uri securizate, astfel încât informațiile și datele care circulă între angajați să nu fie accesate de infractorii cibernetici.

Se pot utiliza soluții IT dedicate, precum:

  • Microsoft Teams – platformă de comunicare pentru chat, conferință audio-video, editare și partajare de fișiere în timp real prin aplicații cunoscute (Word, PowerPoint, Excel).
  • Cisco Webex Meetings- platformă pentru participarea la videoconferințe private și securizate
  • Yealink Meeting – platformă integrată de videoconferință bazată pe cloud etc.
  1. Educă angajații cu privire la amenințările de securitate la care pot fi expuși în online 

Alocă-ți timp pentru a le oferi informații despre cum pot depista și contracara anumite atacuri cibernetice (ransomware, malware, troieni, phishing etc.).

Iată câteva sfaturi pentru a nu fi victima e-mailurilor de tip phishing, una dintre metodele cele mai eficiente de furt de informații confidențiale:

  • Fă un update constant la softurile PC-ului, inclusiv sistemul de operare.
  • Fii atent dacă primești mesaje prin care ți se solicită date sensibile (date despre contul bancar, parole etc.). În mod normal, acest tip de informații nu ți se cer prin e-mail.
  • Citește conținutul e-mailului și verifică eventuale greșeli de exprimare.
  • Compară adresa expeditorului cu cea din corespondențele anterioare sau verifică dacă este adresa oficială a instituției sau companiei în numele căreia este primit e-mailul.
  • Nu răspunde la mesajele dubioase. În schimb, dacă este cazul, poți transmite instituției de la care așteptai o comunicare (pe e-mailul oficial și nu pe cel primit).
  • Nu deschide linkuri și nu descărca atașamente suspecte.

Securitatea companiei este o responsabilitate comună care necesită atenție, implicare și seriozitate de ambele părți. Într-o perioadă dificil de gestionat pentru angajator și angajat, comunicarea deschisă și înțelegerea sunt doi factori care sudează relația dintre tine și angajatul tău.


Pentru detalii suplimentare despre soluțiile IT de securitate dedicate muncii la distanță, completează formularul de solicitare, iar echipa noastră te va contacta:

work

 

Share this article:

Etichete:

Leave a Reply

  • 1

  • 2

1/2

Formular SOLICITARE


This site is protected by reCAPTCHA and Google Privacy Policy and ToS apply.