4 sfaturi pentru prevenirea fraudei online în 2021

5/5 - (1 vote)

fraudei online

Odată cu utilizarea intensă a internetului, a crescut considerabil numărul atacurilor cibernetice și a fraudei online. Pentru că suntem vizați din toate părțile de aceste escrocherii este nevoie să te protejezi și, cel mai important, să previi frauda online. Află mai jos ce poți face pentru a nu-i cădea victimă.

1. Securizează-ți conturile și parolele

Datele de identificare și parolele sunt cele care oferă accesul la conturile tale. De aceea, este indicat să le știi doar tu și să nu le dezvălui nimănui. Dacă vorbim de tranzacții online, nici banca al cărei client ești nu ți le va cere vreodată. În plus, asigură-te că utilizezi în permanență canale online oficiale pentru a-ți accesa contul. Iar atunci când ai nevoie de clarificări, contactează direct banca sau furnizorul de servicii financiare.

2. Urmează câteva reguli de bune practici pentru tranzacții cât mai sigure

Dacă faci tranzacții în online, trebuie să te asiguri că utilizezi aplicațiile sau paginile oficiale, că browserul utilizat dispune de o metodă de criptare cât mai avansată și că nu are nimeni acces la datele tale. De asemenea, atunci când faci plăți online, este recomandat să nu te conectezi la rețelele wi-fi publice, deoarece se află ușor ceea ce fac cei conectați la acea rețea. În schimb, utilizează datele mobile.

Pentru că ai fost încurajat să plătești cu cardul pentru a renunța la plata cash, încearcă să folosești cât mai puține procesatoare de plăți. Astfel, poți pune cardul într-un telefon, iar softul de pe telefon se va ocupa de siguranța lui.

3. Folosește sisteme pentru securizarea tranzacțiilor online

Pe lângă parolele complexe de acces, se recomandăfolosirea serviciului opțional de alertă oferit de către bancă – alerte trimise prim SMS și e-mail (ajută la detecția rapidă a activităților suspecte legate de utilizarea ilegală a contului/cardului bancar).

Pentru a reduce riscul de securitate, folosește în cazul contului de online banking, o adresă de e-mail diferită de cea pe care o utilizezi pentru conturile de social media.

De ajutor este sistemul antifraudă 3D-Secure, dezvoltat de Visa și MasterCard, prin care se solicită o parolă la fiecare plată online. În caz de pierdere sau furt, cardul înrolat în acest sistem nu va putea fi utilizat de alte persoane.

O altă modalitate de protejare a tranzacțiilor este opțiunea de autentificare la fiecare tranzacție, opțiune care nu necesită instalarea unei aplicații și nu îngreunează navigarea online.

În plus, conform directivei europene Payment Services Directive 2, în ianuarie 2021 a fost termenul limită final al cerinței de a aplica Strong Customer Authentication pentru tranzacțiile de e-commerce. Odată cu implementarea acestei directive, consumatorii vor putea face operațiuni online mai securizate și vor fi mai protejați în fața fraudei online.

4. Actualizează-ți în permanență datele și conturile bancare

Actualizează-ți aplicațiile și dispozitivele la cea mai recentă versiune disponibilă. Este un aspect simplu de realizat, dar de multe ori trecut cu vederea. Prin aceste update-uri eviți anumite disfuncționalități și beneficiezi de cel mai înalt nivel de siguranță.

 

Acestea sunt doar câteva dintre bunele practici și metode de sporire ale securității conturilor și tranzacțiilor online. Cel mai important lucru este să gândim cu un pas înainte de a atenta cineva la securitatea conturilor și datelor confidențiale.

Leave a Reply