Transformarea digitală pentru evoluția firmei în 2022

Transformarea digitală pentru evoluția firmei în 2022 5.00/5 (100%) 1 vote

transformarea digitală

Transformarea digitală poate fi schimbarea de care ai nevoie pentru evoluția companiei în acest an. Și pentru că este un proces continuu, vezi cei 7 piloni care îți pot propulsa afacerea în rândul celor mai eficiente și competitive de pe piața actuală. Iar oportunitățile și avantajele nu sunt de neglijat. Află mai jos ce atuuri îți aduce.

Ne aflăm într-o perioadă în care se pune accentul pe optimizare și pe îmbunătățirea activității în business. Iar datorită evoluției tehnologiei, acest lucru se poate face corect și organizat prin intermediul digitalizării.

Schimbarea nu este necesară pentru că nici supraviețuirea nu este obligatorie.

Transformarea digitală e schimbarea de care avem nevoie.

Evoluția înseamnă perfecționare continuă. De aceea, procesul de digitalizare trebuie revizuit cel puțin anual în cadrul firmei. În urma unei analize și a unei previziuni detaliate, trebuie găsite uneltele digitale care pot aduce un plus de valoare prin eficientizare, optimizare și automatizare a activității.

Iată cei 7 piloni ai transformării digitale, cu ajutorul cărora obții performanță în activitate:

1. Înțelegerea experienței clientului în firma ta

Poți începe prin a face o analiză pentru înțelegerea drumului clientului către brandul tău (de la prospect la client recurent) și pentru a înțelege care sunt punctele de interacțiune offline și care pot fi digitalizate prin instrumente digitale dedicate îmbunătățirii experienței sale.

2. Identificarea proceselor care pot fi digitalizate

Cea mai mare importanță o au procesele din firmă (workflow), deoarece acestea reprezintă motorul întregii activități. Trebuie să ai în vedere că tehnologia nouă îmbinată cu procese vechi, nu conduce la altceva decât la procese scumpe și vechi, neperformante. De aceea, trebuie să identifici cum le faci mai eficiente și mai performante.

Pentru că în 2022, producția se va baza tot mai mult pe eficiență și calitate, prin folosirea tehnologiilor în sectorul industrial, automatizarea proceselor va fi unul dintre pilonii principali în următoarea perioadă.

Metode de automatizare a proceselor în business:

➡ Aplicație CRM/ERP pentru managementul vânzărilor și gestionarea relației cu clienții;

➡ Sistem de ticheting în care se integrează toate cererile;

➡ Gestiunea stocurilor printr-un program software personalizat;

➡ Actualizarea stocurilor cu ajutorul unui sistem automatizat de achiziții;

➡ O aplicație mobilă legată de sistemul de management automat;

➡ Un software personalizat pentru administrarea tuturor informațiilor de care ai nevoie.

One-IT, în calitate de integrator de soluții IT și furnizor de echipamente și soluții IT personalizate, îți pune la dispoziție cele mai noi tehnologii pentru digitalizarea afacerii.

Dacă dorești informații despre digitalizare sau o ofertă personalizată, completează formularul de solicitare, iar echipa noastră te va contacta în cel mai scurt timp.

work

3. Previzionarea activității și evoluția proceselor în timp

Deoarece mereu apar noi provocări în activitate, iar procesele de lucru se modifică, pentru a face față cerințelor actuale este nevoie de o analiză continuă. Și, ținând cont de faptul că firma este în continuă schimbare, este nevoie de o previzionare a activității. Este recomandat să ai în vedere evoluția pe termen scurt, mediu și lung a companiei și să faci din timp o analiză a ceea ce vei avea nevoie, având în vedere și tendințele specifice ale afacerii. Pe ce direcție se va concentra businessul? Câți angajați îți propui să ai peste 2-3 ani? Digitalizarea îți oferă unelte care automatizează și oferă cifre clare pe care le poți utiliza în procesul de previzionare.

4. Realizarea sau actualizarea planului de IT

Înainte de a achiziționa efectiv echipamente/soluții IT, gândește o arhitectură a sistemului IT din firmă sau actualizează-l pe cel existent, deoarece potrivirea între diversele elemente este uneori mai importantă decât elementele în sine. Astfel, dacă ai achiziționat deja un laptop sau o soluție de securitate sau de backup, trebuie să fie integrate în workflow și să aducă un plus de valoare în activitatea firmei.

Conform previzionării și analizei nevoilor digitale se face planul de achiziții IT – hardware și software. Iar realizarea unui plan de IT înseamnă potrivirea între diversele elemente de hardware/software și integrarea lor în sistemul IT existent.

5. Cine și ce face în cadrul sistemelor IT?

Organizarea este extrem de importantă pentru a ști exact ce ai în firmă, pentru a afla ce ai nevoie și pentru a monitoriza întregul sistem IT. Iar aici intervine și instruirea oamenilor și definirea clară a responsabilităților în cadrul echipei. Astfel, trebuie să ai în vedere:

➡ Sistemul IT ca infrastructură informațională;

➡ Necesarul de echipamente/soluții IT de care are nevoie firma – pentru a fluidiza procesele de lucru;

➡ Instruirea personalului și definirea responsabilităților pe partea de IT – pentru a înțelege noile concepte digitale și integrarea în cadrul activității;

➡ Monitorizarea performanței echipamentelor/soluțiilor IT în funcție de nevoile firmei.

6. Structurarea datelor de business

Datele sunt cea mai prețioasă resursă a companiei și trebuie prelucrate cu mare grijă, iar flexibilitatea și siguranța acestora pot determina bunul mers al companiei. Pentru că întregul circuit al datelor este extrem de important, trebuie să ai în vedere faptul că tendința generală este de a utiliza mai puțină hârtie și de a avea acces mai ușor la fiecare document. De aceea, o atenție sporită se acordă modului în care acestea sunt structurate: cum sunt preluate, procesate, stocate, accesate și securizate. Iar tot acest proces poate fi realizat prin arhivare electronică – prin care datele fizice sunt scanate, stocate, organizate, accesate și securizate în format digital. Aici intervin soluțiile software dedicate, prin care întregul proces de digitalizare a datelor este regăsit într-un singur sistem, bine organizat, care oferă disponibilitate a datelor și securitate digitală.

Digitalizarea fluxului de documente este un instrument pentru creșterea productivității și reducerea costurilor cu gestionarea documentelor. Află aici detalii și ce soluții IT se potrivesc firmei tale. >> VEZI ARTICOL

7. Securizarea datelor

Pentru că amenințările cibernetice sunt la ordinea zilei, iar impactul acestora este tot mai dificil de gestionat, sunt necesare soluții de securitate digitală, capabile să diminueze riscurile și să ofere o schemă de securitate integrată și colaborativă. Aici ne referim la echipamente și soluții IT pentru toate zonele infrastructurii IT și care vin cu o abordare stratificată, pentru a-ți proteja afacerea. Poți avea în vedere: antivirus/firewall eficient, infrastructură wireless puternică, puncte de acces securizate și management automatizat.  Iar pentru disponibilitatea, flexibilitatea și protejarea datelor, ai la dispoziție soluții de backup și disaster recovery.

Datele digitale sunt o necesitate pentru orice companie, iar protecția lor corectă aduce siguranță și oferă continuitate afacerilor. Pentru a te asigura că datele esențiale ale companiei nu se vor pierde, indiferent de situație, ține cont de regula de backup 3-2-1. >> VEZI ARTICOL

Pentru o descriere mai interactivă a celor 7 piloni ai transformării digitale, urmărește abordarea lui Nicolae Onțiu (CEO One-IT) în cadrul primei sesiuni TECHtime din acest an.

Este important să știi unde este firma din punct de vedere digital și să ai anumite date clare în privința stadiului în care se află și unde trebuie să pui accentul pentru a continua procesul de evoluție. Acești piloni ai transformării digitale pot fi un „manual” pe care îl poți parcurge și care te poate ghida în drumul către dezvoltarea companiei cu ajutorul tehnologiilor de ultimă generație. Știind acestea, care este următorul pas în evoluția digitală a afacerii tale?

 

 

Share this article:

Etichete: , , , ,

Leave a Reply

    • 1

    • 2

    1/2

    Formular SOLICITARE


    This site is protected by reCAPTCHA and Google Privacy Policy and ToS apply.