Protejează-ți datele companiei prin stocare și backup eficient

Rate this post

stocareStocarea datelor și menținerea lor în siguranță este vitală pentru orice companie. Iar acest lucru se poate realiza prin salvarea lor pe medii de stocare (de unde poți avea acces la acestea) și prin utilizarea unor soluții de backup, pentru a preveni pierderea informațiilor importante din afacerea ta.

 

Medii de stocare și backup recomandate pentru companii

Iată câteva metode de stocare și backup recomandate pentru companii, prin care te asiguri că informațiile sunt păstrate, le poți accesa cu ușurință și le poți recupera datorită backup-ului:

1. Stocarea și backup-ul în cloud

Sistemul de stocare în cloud presupune salvarea fișierelor de pe computerul companiei pe un server al unui centru de date, care este separat de memoriile dispozitivelor sau memoriilor externe.

Avantajele stocării în cloud:

➡ Poți accesa fișierele de oriunde ai fi, atâta timp cât ai o conexiune la internet. Datele pot fi accesate de pe orice calculator, telefon, tabletă sau telefon.
➡ Nu mai e nevoie să copiezi datele de pe un dispozitiv pe altul, având posibilitatea de a sincroniza automat sau manual orice fișiere sunt stocate în cloud.

Pentru a te bucura de aceste avantaje, trebuie să optezi pentru un serviciu de stocare în cloud. Atunci când alegi serviciul potrivit, alegi spațiul de stocare de care ai nevoie pentru a salva toate datele companiei. Trebuie să ai în vedere și metodele de securitate ale cloud-ului, modul de administrare a accesului de către persoanele din firmă și partea de backup automat a datelor salvate în cloud.

Pentru că stocarea și backup-ul datelor în cloud este tot mai cerută de companii, One-IT are propria platformă de cloud, potrivită pentru necesitățile firmelor românești legate de colaborarea în cloud. Pentru a cere detalii despre platforma de colaborare în cloud One-IT, completează formularul de solicitare, iar echipa noastră te va contacta.

work

Dacă optezi pentru stocarea datelor în cloud, beneficiezi și de backup automat al acestora tot în cloud. Astfel, poți recupera toate datele în cazul defecțiunii/pierderii echipamentelor.

Avantaje pentru afacerea ta dacă alegi stocarea și backup-ul în cloud:

➡ Salvarea și stocarea datelor companiei într-un mediu securizat și performant, cu sincronizare și acces în echipă;

➡ Economisirea de timp, reducerea riscurilor și a costurilor operaționale din cadrul unei companii.

 

2. Stocarea și backup-ul pe unitatea de rețea – NAS-uri (Network Attached Storage)

NAS-urile sunt dispozitive de stocare conectate la o rețea, care se conectează printr-un router, oferind acces la date de pe orice dispozitiv conectat la acea rețea. Sunt recomandate pentru companii, datorită rapidității și ușurinței pe care le oferă în accesarea datelor stocate. NAS-ul este dotat cu o placă de bază și un procesor, însă nu operează cu mouse-ul sau tastatura. În schimb, datele stocate pe NAS sunt accesate de pe price dispozitiv conectat la rețeaua din care face parte (PC, laptop, telefon, tabletă). Stocarea efectivă se face prin HDD-uri, iar gestionarea datelor se face printr-un software specific.

Echipamentele NAS sunt preferate deoarece oferă o mulțime de funcționalități ce-l transformă într-un mic server în cloud, pe lângă partea de stocare centralizată de date a fișierelor în rețea și de backup (ceea ce permite recuperarea datelor în cazuri neprevăzute).

Iată câteva modele de NAS-uri preferate de multe companii. În topul celor mai performante se numără NAS-urile de la Synology: NAS Synology DiskStation DS220j, Synology DS420+ sau NAS RackStation RS3617RPxs.

În ceea ce privește soluția de infrastructură IT completă de backup (NAS-uri), procesul decurge astfel: activitatea unui server centralizat care face backup tuturor stațiilor de lucru este duplicată pe un server diferit, situat într-o altă locație fizică.

 

Pentru stocarea și backup-ul securizat de date există o mulțime de soluții eficiente pentru companii. Trebuie doar alese cele mai potrivite echipamente care se pliază pe nevoile specifice pe care le are afacerea ta.

Medii de stocare existente pe piață, mai puțin recomandate pentru salvarea datelor 

 1. Stocarea pe HDD (Hard Disk Drive)

HDD-urile sunt utilizate cel mai frecvent pentru stocare în PC-uri, servere și sisteme de stocare. Acestea au avantajul portabilității, iar depozitarea nu este o problemă. Dezavantajul este ușurința cu care se pot deteriora în cazul în care sunt scăpate din mâini, iar prețul este mai mare în comparație cu alte opțiuni mai ieftine.

Iată câteva exemple de HDD-uri cu spații de stocare suficiente pentru nevoile companiei: HDD de 4TB sau HDD de 6TB.

2. Stocarea pe o unitate flash – stick USB

USB-ul este formă de stocare frecvent întâlnită datorită varietății largi de memorie, ușurinței cu care se depozitează datele, portabilității USB-ului oriunde și oricând și, nu în ultimul rând, datorită prețului scăzut de achiziționare. Însă, marele dezavantaj este reprezentat de rapiditatea cu care se deteriorează și faptul că datele pot fi accesate cu ușurință de oricine.

3. Stocarea pe unitate optică – CD, DVD, Blu-ray

Acest tip de stocare poate fi considerat depășit dacă ne gândim la celelalte modalități moderne existente pe piață. Cu toate acestea, rămâne o opțiune pentru stocarea în anumite condiții.

Discurile optice pot fi o alegere inspirată dacă nu ai o cantitate mare de date de stocat (700MB până la 25GB în cazul Blu-ray), potivite pentru date personale, documente sau galerii foto. Dacă folosești rar datele inscripționate pe ele poate fi o opțiune discurile, însă durata lor de viață este extrem de limitată. Discurile optice sunt cea mai ieftină soluție pentru stocarea datelor pe suport fizic, însă pe termen lung, dacă vorbim de importanța datelor pentru o companie, ar fi cea mai puțin recomandată metodă de stocare existentă pe piață.

 

Ce înseamnă backup?

În ziua de azi, orice afacere deține și produce un volum din ce în ce mai mare de date, care se stochează în format digital pe diferite medii, local sau la distanță. Iar aceste date sunt importante pentru funcționarea optimă a companiei. Dar te-ai întrebat vreodată ce ai face dacă s-ar pierde aceste informații? Aici intră în scenă backup-ul.

De fapt, backup-ul presupune realizarea unui duplicat a datelor și stocarea sa în siguranță, de preferat într-un alt loc față de locul în care sunt stocate datele originale.

Cum se pot pierde datele companiei?

➡ Se defectează mediile de stocare (HDD, SSD, stick-urile etc.);

➡ Se fură echipamentele IT sau dispozitivele de stocare;

➡ Compania a fost victima unui atac cibernetic, în urma căruia dispozitivele s-au infectat cu viruși;

➡ A avut loc un accident care a distrus fizic dispozitivele (de ex.: un pahar cu apă vărsat peste laptop sau un telefon scăpat în râu etc.);

➡ Cineva a șters definitiv anumite date (din greșeală sau în mod intenționat);

➡ A avut loc un dezastru (inundație, cutremur, incendiu).

Ce faci în astfel de situații?

One-IT recomandă două scenarii de infrastructură backup pentru companii:

Infrastructură completă de backup on-premise la sediul companiei tale (NAS);

Infrastructură as a Service (IaaS) în cloud (abonamente cu spațiu de stocare și backup automat în cloud).

 

Pentru informații suplimentare sau consultanță în identificarea celor mai potrivite soluții de stocare și backup pentru datele companiei, completează formularul de solicitare, iar echipa noastră te va contacta:

work

 

Share this article:

Etichete:

Leave a Reply

  • 1

  • 2

1/2

Formular SOLICITARE


This site is protected by reCAPTCHA and Google Privacy Policy and ToS apply.