Program finantare nerambursabila Start-up Nation – punctaj tehnologizare si inovare | ghid de informare

4.9/5 - (12 votes)

Start-up Nation Romania

Program finantare nerambursabila Start-up Nation Romania – punctaj in plus pentru tehnologizare si inovare, ghid de informare

Update Articol 18 Mai 2017:

Astazi a avut loc ultima prezentare înainte de lansarea StartUp Nation.  Cateva informatii/modificari discutate de Secretarul de Stat în Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, Ilan Laufer:
1. Reducerea procentului aferente bunurilor ce inglobeaza tehnologie nu mai veche de 3 ani de zile, de la 50 la 25%.
2. Si obiectele de inventar pot intra in calculul de 50% echipamente tehnologice. (pentru a obtine in plus 10puncte este necesar ca sa achizitionati echipament tehnologic/ IT de minim 50% din investitie)
3. Lansarea programului va fi in 2 saptamani
4. O sa fie 30 de zile la dispozitie pentru inscriere
5. Codul CAEN trebuie autorizat pana la prima cerere de decont, locurile de munca trebuie create pana la ultima cerere de decont.
6. Promovarea plus realizare website eligibile impreuna in limita a 8000 lei
7. Cursuri de perfectionare eligibile in limita a 3000 lei
8. Credit punte disponibil pentru cei care vor sa implementeze prin cerere de rambursare.
9. Planul de afaceri a fost usor simplificat fata de versiunea initiala
10. Nu trebuie sa aveti deja contractul de inchiriere la momentul inscrierii online, trebuie mentionata doar localitatea

––––-

La inceputul lunii Iunie 2017 incep inscrierile in programul Start-up Nation Romania – prin care antreprenorii cu firme foarte noi vor putea obtine finantare nerambursabila de pana la 200.000 de lei.

Din informatiile prezentate de catre secretarul de stat Ilan Laufer, de la Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, sintetizam un ghid de informare care il prezentam mai jos:

Informatii generale despre programul de finantare:

  1. Sunt eligibile doar firmele noi infiintate dupa 30 ianuarie 2017,
  2. Pentru finantare dupa aprobare, beneficiarul angajeaza minim 1 persoana,
  3. Locul/ locurile de munca nou create trebuie mentinute minim 2 ani,
  4. Finantare nerambursabila 100%, in limita a 200.000 lei,
  5. Solicitantul nu are datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale,
  6. Daca solicitantul mai detine o alta societate comerciala sau este asociat,  startup-ul nou trebuie sa isi desfasoare o cu totul alta activitate (un alt cod CAEN) fata de prima societate,
  7. Sunt eligibile la finantare si cheltuieli de functionare gen chirii si salarii pentru angajati (limitate la salariu mediu pe economie si la 12 luni),
  8. Se vor finanta cheltuielile eligibile reprezentate de: echipamente si utilaje, autoutilitare, echipamente de climatizare/ incalzire, echipamente pentru economii de energie, echipamente IT, mobilier, birotica, chirii, salarii, promovare.
  9. Finantare de TVA nedeductibil pentru aplicantii neplatitori de TVA.
  10. Decontarea cheltuielilor se va face pe principiul cererii de plata. Aceasta ar insemna posibilitatea ca antreprenorul sa vina cu facturi neplatite de la furnizori si sa i le achite statul.

Despre Punctaj:

Este important ca se vor puncta in plus firmele care care vor achizitiona echipament tehnologic (inclusiv echipament IT) cu minim 50% din cheltuieli si cele care vor face o afacere inovatoare.

Punctajul minim acceptat pentru a fi luata in calcul o firma este de 50 de puncte.

Grila Punctaj:
1. Activitate:

  • Firmele din productie si din programare IT  –   40 de puncte,
  • Industriile creative (fara programare IT) – 35 de puncte,
  • Serviciile – 30 de puncte,
  • Comertul si alte activitati – 25 de puncte.

2. Creare a minimum 2 locuri de munca – 20 puncte

3. Categorie angajati: persoane defavorizate/ absolventi dupa 2012  – 1 angajat = 20 puncte, 2 angajati = 25 puncte

4. Tip cheltuieli  de genul echipamente tehnologice (inclusiv echipamente IT) si software >= decat 50% din total – 10 puncte

5. Caracterul inovativ al investitiei – 5 puncte

Potrivit graficului de implementare prezentat, inscrierile se vor face in perioada mai-iunie 2017.

In perioada mai-iulie 2017 se vor verifica eligibilitatea afacerilor propuse la finantare, iar in perioada iunie-august 2017 se semneza contractele de finantare. Documentelor de plata se vor depune in perioada august-noiembrie 2017, iar efectuarea platilor si depunerea dovezii de plata in august.

Pentru a veni in sprijinul celor care vor sa inceapa un asemenea proiect cu implementare de echipamente IT, echipa noastra va poate ajuta in indentificarea echipamentelor IT potrivite, documentatia tehnica a produselor si punerea in legatura cu un consultant specializat in fonduri nerambursabile. Pentru aceasta completati va rugam formularul de aici:

button_finantare-nerambursabila-echipamente-it

www.one-it.ro/formular-inscriere-finantare-nerambursabila-start-up-nation-pentru-echipamente-it.html

 

Prezentarea secretarului de stat Ilan Laufer, de la Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat:
(Sursa: Facebook/ Ilan Laufer)

 

Info si documentatii de pe site-ul oficial  AIPPIMM:

http://www.aippimm.ro/articol/programe/start-up-nation-2017/start-up-nation-2017

http://bit.ly/Start-up_nation_inscriere

(Sursa informatii si poze: Facebook/ Ilan Laufer)

 

Etichete: , ,

2 thoughts on “Program finantare nerambursabila Start-up Nation – punctaj tehnologizare si inovare | ghid de informare

  1. Bogdan - 23 aprilie 2017 at 11:12

    Buna ziua,
    Aveti informatii noi despre ghidul final? cand apare?

    Si o alta intrebare: caracterul inovativ cum se poate determina daca exista sau nu in proiect? care sunt criteriile?

  2. One-IT - 23 aprilie 2017 at 17:53

    Buna ziua, se pare ca la inceputul saptamanii care urmeaza trebuie sa apara.

    Legat de caracterul inovativ aici nu sunt masuri concrete de verificare, ceea ce v-a trebui sa faceti este sa reiasa din planul de afaceri ca doriti sa implementati ceva inovativ si sa puneti cat mai mult accent pe asta.

Leave a Reply