Google Drive: 5 măsuri simple pentru securizarea datelor în cloud

5/5 - (1 vote)

Google Drive

Soluțiile de stocare în cloud sunt tot mai populare datorită rapidității și accesibilității de pe aproape orice dispozitiv digital cu conexiune la internet. Pentru că a devenit un element important pentru stocarea și partajarea datelor personale sau ale unei companii, nu putem uita de securitatea datelor stocate în cloud. Iată 5 măsuri pe care le poți adopta pentru a stoca datele mai sigur în Google Drive:

  1. Securizarea contului prin autentificarea cu doi factori

Majoritatea utilizatorilor optează pentru o singură măsură de securitate: parola. Aceasta însă, nu este imposibil de spart, iar infractorii cibernetici o pot exploata într-un atac de tip credential-stuffing attack. Pentru a nu fi țintă sigură, mai ales atunci când lucrezi cu date sensibile (de exemplu, datele companiei sau informații personale) în cloud, optează pentru autentificarea cu doi factori (2FA). Această dublă securizare a contului în cloud (valabil și pentru alte conturi online) va adăuga un strat suplimentar de securitate. Astfel, dacă infractorii cibernetici vor intra în posesia parolei tale, vor întâmpina o nouă dificultate. Atunci când vor încerca să obțină accesul la contul în cloud, nu vor avea acces la al doilea element esențial din cadrul autentificării în doi factori: amprenta digitală au scanarea retinei.

 

  1. Verificarea aplicațiilor terțe

Pentru că fiecare utilizator dorește să utilizeze instrumente digitale pentru a se conecta cu oricine, a lucra de oriunde și de pe orice dispozitiv, Google a conceput suita de aplicații G Suite (Google Apps). Add-on-urile regăsite în marketplace-ul G Suite sunt oferite de dezvoltatori terți, motiv pentru care utilizatorii trebuie să fie atenți la ce instalează. Securitatea este importantă, la fel cum este și citirea politicilor de confidențialitate, condițiile sau politica de salvare/ștergere a datelor din aplicația aleasă.

Înainte să faci un pas nesigur, poți citi inclusiv recenziile și evaluările aplicațiilor pe care intenționezi să le instalezi. Îți vei putea face o idee mai clară legată de cât de utile sau nu sunt acestea.

 

  1. Criptarea datelor împotriva atacurilor cibernetice

Acolo unde există flux de date și conexiune la internet, există și posibilitatea de a apărea breșe de date. Fii prevăzător și nu permite infractorilor cibernetici să ajungă la datele tale sau ale companiei, dacă reușesc să pătrundă în cont. Implementează o soluție viabilă pentru criptarea datelor. Alege o soluție care oferă cel puțin criptarea standard Advanced Encryption Standard (AES). De ce? Pentru că dacă infractorii cibernetici au ajuns la datele tale, având datele deja criptate, nu vor avea ce face cu ele, pentru că vor fi pur și simplu inutile fără cheia de decriptare.

 

  1. Gestionarea mai atentă a permisiunilor la partajarea fișierelor

Partajarea fișierelor și colaborarea cu alte persoane pe anumite fișiere este un avantaj oferit de serviciul de cloud. Este extrem de folositor, dar poate fi la fel de periculos. Este recomandat ca atunci când partajezi fișierele, să analizezi bine:

  • modalitatea de acces la un anumit fișier (prin invitație sau prin trimiterea unui link dedicat către acesta)

Dacă alegi să transmiți un link pentru partajare, trebuie să știi că acel link poate fi trimis și altor persoane. De aceea, este bine să fii atent la cine îl trimiți, pentru a nu avea surprize.

  • rolul persoanelor care vor accesa fișierul partajat (rolul de vizualizator, rolul de editor).

Dacă te-ai răzgândit cu privire la persoana care accesează fișierul sau dacă vrei să schimbi rolul pe care îl are, o poți face. Poți edita permisiunile sau poți opri partajarea în orice moment. Mai mult, poți restricționa descărcarea, copierea sau printarea fișierelor.

Controlul e la tine. Trebuie doar să îl gestionezi corect, pentru a evita ca datele partajate de tine să ajungă unde nu trebuie.

 

  1. Ce și cu cine distribui (partajezi) fișierele

Cu cât distribui fișiere cu diverse persoane, crește necesitatea ca datele (în special cele sensibile – personale sau ale companiei) să fie atent gestionate, pentru ca securitatea și confidențialitatea să rămână intacte.

Chiar dacă la un moment dat poate deveni o rutină plictisitoare, evaluează constant tipurile de fișiere partajate și cât timp le distribui. Te poate scuti de posibile „breșe de securitate”.

 

Stocarea în cloud este o modalitate ușoară de accesare a datelor de oriunde și aduce cu sine multe alte avantaje. Iar dacă respecți bunele practici de securitate cibernetică și efectuezi controale periodice legate de partajarea datelor și gestionezi eficient rolurile și persoanele care au acces la ele, ai făcut o alegere înțeleaptă. Bucură-te de avantajele stocării în cloud și utilizează-l la cote maxime, având în vedere toate beneficiile și minimizând riscurile pe care le poți chiar tu gestiona cu succes.

Sursa articolului: https://blog.eset.ro/confidentialitate/5-sfaturi-pentru-o-securitate-google-drive-mai-buna/

 

 

 

Etichete:

Leave a Reply