Digitalizare IMM 2022 – cum să respecți cel puțin 6 criterii de intensitate digitale DESI

Digitalizare IMM 2022 – cum să respecți cel puțin 6 criterii de intensitate digitale DESI 5.00/5 (100%) 1 vote

Digitalizare IMM

Programul PNRR, Digitalizare IMM 2022, aduce oportunități pentru firmele ce vor să obțină granturi între 20.000-100.000 EUR pentru a-și digitaliza activitatea. Vezi ce trebuie să faci pentru a-ți spori șansele la finanțare și a respecta criteriile de măsurare a indicelui DESI.

Mult așteptatul program de DIGITALIZARE IMM, se află în prezent în etapa de consultare publică a Ghidului. Conform acestuia, fiecare proiect acceptat să respecte la final cel puțin 6 dintre cele 12 criterii de transformare digitală. Mai mult, aceste criterii trebuie angajate în cererea de finanțare. În cazul în care nu este respectată această condiție, beneficiarii vor fi nevoiți să returneze investiția sau poate exista riscul de a nu fi decontată suma întreagă în urma primirii granturilor.

One-IT, în calitate de furnizor și integrator de echipamente și soluții IT, te poate ajuta la identificarea echipamentelor și soluțiilor IT eligibile pentru businessul tău, precum și la implementarea acestora în cadrul companiei.

Pentru oferte de soluții IT de digitalizare (echipamente IT, software, RPA, AR/VR, cloud), completează formularul de solicitare, iar echipa noastră te va contacta pentru informațiile dorite legat de digitalizarea companiei:

work

 

Pentru a îndeplini una dintre condițiile de eligibilitate în cadrul programului PNRR – Digitalizare IMM, beneficiarii se angajează ca la finalul implementării proiectului să atingă minimum 6 dintre cele 12 criterii de intensitate digitală, conform Indicelui economiei și societății digitale (DESI). Vezi mai jos o câteva informații utile despre fiecare:

1. Întreprinderi în care mai mult de 50% dintre persoanele angajate au folosit computere cu acces la internet în scopuri de afaceri.

Acest criteriu poate fi ușor de îndeplinit în cazul companiilor de servicii , însă pentru cele în care majoritatea angajaților nu lucrează la birou, poate fi destul de dificil. O soluție poate fi implementarea unor aplicații sau softuri specifice de producție, ce pot fi accesate din cloud.

2. Utilizarea unui pachet software ERP pentru a partaja informații între diferite zone funcționale comerciale.

Criteriul poate fi îndeplinit prin implementarea unui sistem ERP sau extinderea unuia existent.

3. Viteza maximă de download contractată a celei mai rapide conexiuni de internet la linie fixă este de cel puțin 30 Mb/s.

Conexiunile din România sunt în general peste acest nivel, dar se poate totuși actualiza abonamentul la cel puțin 30 Mb/s.

4. Vânzările on-line au reprezentat mai mult de 1% din cifra de afaceri totală și vânzările web către consumatori privați (B2C) mai mult de 10% din vânzările web.

Acest criteriu presupune un portal de vânzări B2B (care să reprezinte minimum 1% din cifra de afaceri) și un magazin online B2C (minimum 10% din totalul vânzărilor online).

5. Utilizarea IoT.

Gama de dispozitive sau sisteme inteligente este foarte largă și pot fi utilizate pentru colectarea, monitorizarea și controlarea lor de la distanță. Pentru firmele de producție, trebuie alese cele care automatizează procesele. Alegerea potrivită a acestor echipamente și softuri trebuie să fie realizată cu mare atenție.

6. Utilizarea de rețele sociale (firmele cele care au un profil de utilizator, un cont sau o licență de utilizator; întreprinderile care plătesc exclusiv pentru postarea de reclame fie direct, fie indirect prin intermediul întreprinderilor care oferă servicii online.

La acest criteriu vorbim de marketingul digital și promovarea plătită, care se poate realiza direct din contul de utilizator sau printr-o agenție specializată ori aplicații care automatizează această activitate.

7. Utilizarea unul sistem CRM.

Aici este nevoie de implementarea unei soluții pentru managementul și monitorizarea activității de relații cu clienții (pentru procesul de vânzare sau service).

8. Cumpărarea de servicii cloud computing sofisticate sau intermediare.

Există trei modele de servicii de servicii de cloud computing pe care firmele le pot implementa la acest criteriu: Software ca serviciu (SaaS), Platformă ca serviciu (PaaS) sau Infrastructură ca un serviciu (IaaS). Se poate opta pentru echipamente dedicate sau aplicații cu abonament (CRM, ERP, eCommerce).

9. Utilizarea tehnologiei de AI.

Inteligența Artificială poate fi integrată în activitatea firmei prin roboți software pentru automatizare sau prin utilizarea ei în aplicații de Business Intelligence (procesări de date, comportamente și previziuni de business).

10. Cumpărarea de servicii de cloud computing utilizate pe internet.

Acest criteriu poate fi ușor de atins datorită ofertei largi de servicii cloud disponibile pe piață, de la stocare de date și până la comunicare și colaborare în echipă.

11. Vânzări prin comerț electronic de cel puțin 1% din total vânzări (comerțul electronic nu include comenzile scrise prin e-mail).

Pentru îndeplinirea acestui criteriu, vânzările de bunuri /servicii trebuie realizate direct în sistemul de gestiune al beneficiarului, în mod automat, și nu prin e-mail. Astfel, plasarea comenzilor în comerțul electronic trebuie realizată prin site-uri web sau alte metode dedicate de primire a comenzilor.

12. Utilizarea a două sau mai multe rețele sociale.

Acest criteriu presupune crearea unor conturi dedicate pe cel puțin două rețele sociale (LinkedIn, Facebook, Instagram, Twitter etc.) ce trebuie apoi gestionate de personal dedicat sau prin intermediul unui CRM.

Unele criterii DESI pot fi ușor îndeplinite, iar altele implică tehnologii mai avansate. În cadrul proiectului depus, trebuie să ai în vedere integrarea noilor tehnologii pentru a reuși să inovezi și să le pui în practică, aducând un plus de eficiență și optimizare a activității în mod real.

IMM-urile și microîntreprinderile din România pot obține granturi între  20.000 – 100.000 de euro, pentru achiziția de echipamente IT (calculatoare, laptopuri, servere) și alte soluții pentru digitalizare, venind în sprijinul companiilor pentru adoptarea tehnologiilor digitale.

Important!

Solicitantul va prezenta în etapa de implementare a contractelor de finanțare, Raportul tehnic IT întocmit de un auditor acreditat. Astfel:

– Pentru prima cerere de transfer, auditorul tehnic IT va certifica faptul că proiectul depus urmărește îndeplinirea a cel puțin 6 criterii DESI.

– Pentru ultima  cerere de transfer, auditorul tehnic IT va certifica faptul că implementarea proiectului a condus la îndeplinirea criteriilor DESI asumate prin proiect.

– La sfârșitul perioadei de implementare a proiectului, se trimite un raport tehnic întocmit de un auditor independent, care atestă conformitatea cu Orientările tehnice DNSH (2021/C58/01).

În cazul în care Raportul tehnic IT nu va certifica faptul că au fost îndeplinite minim 6 criterii DESI, cerere de transfer nu va fi acceptată la plată.

De ce s-a introdus obligativitatea respectării a cel puțin 6 criterii de intensitate digitală

România se situează pe locul 27 din cele 27 de state membre ale UE în ediția din 2022 a Indicelui economiei și societății digitale (DESI). În acest context, prin raportarea la DESI, programul Digitalizare IMM 2022 obligă companiile să realizeze proiecte ce duc la digitalizarea reală a activității per total.

În plus, criteriile DESI ajută la creșterea gradului de digitalizare a IMM-urilor din România și la trecerea spre economia digitală.

Digitalizare IMM

Vezi detalii despre criterii de punctaj și activitățile eligibile în ACEST articol.

Pentru oferte de soluții IT de digitalizare, completează formularul de solicitare, iar echipa noastră te va contacta pentru informațiile dorite legat de digitalizarea companiei:

work

Share this article:

Etichete: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

    • 1

    • 2

    1/2

    Formular SOLICITARE


    This site is protected by reCAPTCHA and Google Privacy Policy and ToS apply.